logo eneco 2

Eneco

Frank Loois – Marketeer Eneco MKB

Met de komst van marketingbij hadden we ‘eindelijk’ de online marketing expert in het team. Door tijdelijke ondercapaciteit binnen het team konden we de hulp van Mathieu en zijn team goed gebruiken. Hierdoor hebben we toch nieuwe pilots en campagnes kunnen opzetten. Een goede basis waar we vervolgens weer op konden voortborduren.

Frank-Loois Eneco marketingbij
eneco engenieur

Over Eneco

Eneco is een van de 3 grote energie bedrijven van Nederland, gevestigd in Rotterdam. Al jaren zijn zij bezig met de verduurzaming van hun propositie, wat een enorme uitdaging is als energie maatschappij, want onderaan de streep wil de afnemer ook dat de stroom het doet en het gebouw verwarmd is.

De rol van marketingbij

Marketingbij is gevraagd mee te denken bij het behoudt van en het werven van nieuwe MKB klanten. Als strategie hebben we gekozen om de filosofie van Eneco, helpen bij verduurzaming, door te trekken in een content strategie en journey die de ondernemer praktische tips en echt hulp biedt bij de verduurzaming. Deze brand strategie moet bijdragen aan het imago waardoor klanten langer bij Eneco blijven en ook als advocates gaan dienen.

wintmolens eneco

Meer cases

Onze specialiteiten

marketingbij is geen klassiek marketingbureau zoals je dat kent. Bij ons huur je een volledige marketingafdeling in voor een vast aantal uren per week en een vaste periode van 3 maanden.

Blogs en nieuws

De P van Product in Employer Branding

De P van Product in Employer Branding

Over de jaren heen heeft marketing zich enorm ontwikkeld met tal van specialisme. Maar hoezeer het vakgebied zich ook ontwikkeld heeft, de klassieke 5 p’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie, Personeel) zijn nog altijd zeer relevant. In dit artikel willen we via deze denkwijze de overlap tonen met employer branding.

ai-foto-artikel2

AI, review na ruim een jaar

Het afgelopen jaar zijn we getuige geweest van een ware ommekeer in de wereld met de massa-acceptatie en integratie van AI. In dit artikel nemen we je mee in de belangrijkste ontwikkelingen en bieden we een blik op de toekomst waarin AI ons werk en leven blijft hervormen.

Hoe kan marketingdenken het onboardingsproces versterken?

Hoe kan marketingdenken het onboardingsproces versterken?

Het begrijpen van het belang van een solide onboardingsproces. Dit is niet alleen relevant voor HR-professionals die nieuwe medewerkers willen binden. Ook voor marketeers die klanten een ervaring willen bieden die hen aan hun merk bindt vanaf het allereerste contactpunt is het van belang. Het is een zeer belangrijk deel van je employer brand. Wanneer je dit goed doet, kan het veel positieve mond-tot-mond reclame opleveren. 

Hoe kies je een marketingbureau

Hoe kies je een marketingbureau?

“Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.” Het oogt inderdaad een beetje vreemd om vanuit een marketingbureau advies te geven hoe je het beste een marketingbureau kunt kiezen. Zoals klanten zoeken naar het perfecte marketingbureau voor hen, zoeken de marketingbureaus ook naar de beste klant. Dus met die bril op hebben wij onze tips opgeschreven waar je wat ons betreft bij stil moet staan wanneer je een marketingbureau in de hand neemt.

Neuromarketing

Neuromarketing, de pijn van betalen

Zeeshan Khan is bij Eneco verantwoordelijk voor het MKB segment als Lead marketing & Sales. Naast deze functie kan hij niet stilzitten en biedt via Funsumers masterclasses aan in Neuromarketing, een ondergeschoven kindje in de marketing skill-set in Nederland.  

Marketing analytics de basis

Marketing analytics de basis

‘Meten is weten’, maar laten we eerlijk zijn, dat wordt maar al te vaak niet gedaan. Zo vaak dat we er bijna van zouden maken ‘meten is weten wordt vaak vergeten’. Het doorgronden van waar je jouw marketingbudget het beste in kunt steken voor een maximale Return on Investment (ROI) is cruciaal voor iedere marketingstrategie. Marketing analytics is het gereedschap waarmee je de puzzel van moderne marketing kunt ontrafelen. In dit uitgebreide artikel nemen we je mee in de wereld van marketing analytics, waarin we uitleggen wat het is, waarom het onmisbaar is voor je business, en hoe je het kunt inzetten om je doelen te crushen.

E-mailmarketing waarom werkt het zo goed?

E-mailmarketing waarom werkt het zo goed?

E-mailmarketing, bijna retro, maar nog steeds onmisbaar! In veel gevallen is het nog steeds de best converterende marketingtool, maar wat is e-mailmarketing nu eigenlijk? En waarom zou je er serieus werk van moeten maken? Op deze pagina duiken we in de wereld van e-mailmarketing. Na het lezen weet je precies wat e-mailmarketing inhoudt en waarom het een must is voor jouw bedrijf. Laten we beginnen met de basis.

Social Media Marketing in B2B marketing

Social Media Marketing in B2B marketing

Sociale media zijn niet meer weg te denken. Het is een alledaagse bezigheid geworden, zowel in het werk als in ons privéleven. Of je nu op zoek bent naar informatie, contact wilt onderhouden met vrienden en familie, of jezelf wilt vermaken met grappige video’s, sociale media zijn altijd binnen handbereik.

Open chat
1
Hey! ???? Kunnen we je helpen?