
Webdevelopment
Welk doel heeft jouw website? Hoe snel is jouw website? Wat doen de gebruikers op jouw website? Vinden ze wat ze zochten en kunnen ze eigenlijk wel doen wat jij wilt? Leuk dat die nieuwe prospect op jouw website is gekomen, maar waarom laat diegene geen contactgegevens achter?
Wat houdt webdevelopment in
Webdevelopment is meer dan alleen het maken van een website. Want wat doe je als je website eenmaal staat en blijkt dat je SEO techniek niet goed is. Of je hebt wilt experimenteren met formuleren door deze op verschillende plekken te plaatsen. Ook moet je natuurlijk niet het onderhoudt van je website vergeten.
SEO optimalisatie via webdevelopment
SEO techniek draait niet alleen om keywords of zoekwoorden. Het draait ook om de techniek achter je website. Is deze niet goed, dan krijg je een lagere ranking. Waar je aan moet denken bij dit aspect is onder andere:
- Snelheid van je website;
- Aantal scripts en/of plugins dat je hebt draaien;
- URL opbouw;
- Database structuur, meestal SQL;
- Server snelheid;
- Etc.
Website onderhoud
Zorgen dat alles goed blijft werken geld natuurlijk voor elk systeem. Dat betekent onderhoud. Heb je de nieuwste versie van de CMS of plugins? Zijn er geen interne conflicten in de database? Is alles veilig en voldoet het aan de AVG regels? Dit alles vraagt om een regelmatige check om te voorkomen dat jouw website en dus jouw visite kaartje uit de lucht is.
Website optimalisatie
Veel websites zijn met de beste bedoelingen gebouwd, maar vaak is er niet goed nagedacht wat gebruikers komen doen of hoe zij zich gedragen. Daarnaast kan iets wat 2 jaar gelden goed werkte inmiddels gedateerd zijn omdat de gebruikers gewend zijn aan een nieuwe manier van navigeren. Vaak hoef je niet een hele nieuwe website te ontwikkelen, maar kan je kleine delen van je website aanpassen om bijvoorbeeld meer leads te krijgen via je eigen website, in plaats van dure campagnes op social of vakmedia in te kopen. Het loont dus om goed te kijken of jouw website voldoet aan het doel wat jij nastreeft in combinatie met het gedrag van jouw doelgroep.