Analytics Mathieu de Man 18 juli 2022
Analytics_image

Analytics

Meten is weten, maar toch wordt dit vaak vergeten. Weten waar, en hoe jouw marketingbudget de meeste Return on Investment (ROI) oplevert is van essentieel belang voor elke marketingstrategie of campagne. Wij helpen je inzicht te krijgen in alle radertjes van het marketingproces en stemmen dit af op jouw doelen. Ook helpen we je met de Conversion Rate Optimalisation (CRO).

Google Analytics, wat kan je ermee?

Heel erg veel, is het antwoord! Veel communicatie vindt online plaats. Daarom is het essentieel dat je weet wat het gedrag van je bezoekers is. Wat vinden ze interessant, of juist niet? Wat is een natuurlijk doorklikpad? Hoe ziet je online funnel eruit? Werkt je inbound marketingstrategie eigenlijk wel? Allemaal vragen die je kunt meten door Google Analytics goed in te richten.

Verkeer en gedrag

Het is belangrijk om een algemene analyse te maken van het verkeer dat landt op de verschillende pagina’s van je website. Waar komt jouw verkeer vandaan? Welke kanalen werken daarin goed, en wat houdt ‘goed’ in? Daarnaast kunnen we ook uitlezen wat de demografische en geografische aspecten zijn van de bezoekers. Kortom, komen de juiste mensen op jouw website?

Doelen en UTM-codes

Als we dit algemene beeld van je website hebben is het zaak steeds een laagje dieper te gaan. Dit doen we enerzijds door in Google Analytics specifieke pagina’s te bestempelen als doelpagina’s. Daarmee kunnen we conversies gaan meten en weten we waar op de website die plaatvinden. Anderzijds kunnen we aan de hand van UTM-codes weten hoe mensen op die specifieke pagina’s terecht komen.

CRO: Conversion Rate Optimalisation

Wanneer we zowel het algemene, als het meer specifieke beeld in kaart hebben gebracht, en ook Google Analytics goed hebben ingesteld, kunnen we verder met CRO. Conversion Rate Optimalisation is, simpel gezegd, het verbeteren van specifieke conversies op specifieke pagina’s van je website. Essentieel hierin is natuurlijk de bepaling van de ROI, hoeveel levert iedere geïnvesteerde euro op?

Heb jij de juiste bezoeker al op je site?

Maak een afspraak

Naam(Vereist)
Ja, neem contact met mij op(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.